In de manenschijn,,,, - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elise Gier - WaarBenJij.nu In de manenschijn,,,, - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elise Gier - WaarBenJij.nu

In de manenschijn,,,,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elise

04 Maart 2010 | Spanje, Barcelona

Daar ben ik weer!!!
Mama vroeg of ik wat meer over stage wilde vertellen, mijn dagindeling enzo,,
nou hier komt t:
ik begin om 12 uur, (uitslapen dus;))
Dan doe ik kantoordienst, dat houd in: Briefjes voor de ouders in de "Vakken" van de kinderen doen (Ze hebben een groot blauw kleed, aan de muur, met allemaal zakjes &Namen, elk kind heeft dus zn eigen Vakje!!)
Op dit moment moet ik kussen aan elkaar naaien, gelukkig ben ik echt een ster daar in, dus daar ben ik nog maar een week mee bezig.. :( BLAREN!!!!

om 1 uur ga ik naar boven om de siesta voor te bereiden, dat doe ik tot half 2 (Ben altijd al klaar om kwart over 1, dus dan ga ik nog maar effe met de kinderen spelen,,)
Om half 2 worden de kinderen uit alle groepen gebracht die blijven slapen, dat zijn er intotaal,23 geloof ik, na het liedje over een olifant en een grote speen (ik ken m al BIJNA uit mn hoofd(H))
gaan alle kinderen hun bed opzoeken, wij blijven bij ze zitten (Ik eigenlijk) totdat ze allemaal slapen,gelukkig hoef ik op een goeie dag, maar 6x in de manenschijn te zingen, laatst heb ik t 21 x gezongen!!! t kwam echt effe mn strot uit, maar ik kon geen ander liedje meer bedenken, haha, nu zing ik ook nog wel een berend botje, dus als je nog een kinderliedje weet, mail m effe, Haha,, om kwart over 2 ga ik dan de merienda voor bereiden, tafel dekken voor het middag eten, wat bestaat uit fruit en koek, en als de kinderen een toetje mee hebben eten ze die ook, om half 4 maak ik de kinderen wakker en ga ze allemaal verschonen, er gaan dan 8 kinderen naar huis toe,
om 4 uur gaan we beginnen met de merienda, dat duurt tot ongeveer half 5,
dan ga ik de handen wassen van de kinderen en de mondjes,
dat duurt tot kwart voor 5 ongeveer,

dan heb ik een half uur om met de kinderen te spelen, om kwart over 5 breng ik de kinderen naar benenden (wij zitten op een boven verdieping,,) die opgehaald worden door de ouders, en dan heb ik weer kantoor uur! dat is mijn dag eigenlijk,

weet je wat hier ook anders is?
normaal in nederland kunnen de ouders de kinderen gewoon komen halen als het hun uitkomt
hier heb je vaste tijden dat je je kind kan komen halen!!

Voor de rest, Mama Leon , Mayo & John zijn geweest,!
daar was ik zoooo blij om:D!
ik stond ze op te wachten op t vliegveld hier, maandag hebben we mooi rond gekeken overal,(ze vonden mn flat zo mooi!!)
dinsdag uiteten geweest, (daar werd ik ziek van, dat was dan weer jammer,) woensdag weer uiteten geweest, (Hun dan ik heb niks gegeten, val je wel van af moet ik zeggen,,) t was echt geweldig dat ze er waren,
Ik vond het alleen niet zo leuk dat ze weer weggingen,, :(

nog maar 45 nachtjes geloof ik , dan kom ik weer thuis!!
aankomende dinsdag zit ik alweer op de helft! Zaterdag shoppen met Gianna, (Ik moet alleen eerst mijn kamer opruimen voor dat ik iets ga doen haha)

Nou dat was het wel weer geloof ik!

Liefs,!
Xx

  • 04 Maart 2010 - 09:03

    Elly:

    Hoi Elise,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en wat gaat de tijd toch snel (voor jou ook?). Alweer bijna halverwege je stage.
    Ik ben reuze benieuwd naar je shopverhaal. Ga je weer een avontuur beleven...?

    Groetjes, Elly

  • 04 Maart 2010 - 10:29

    Marisjee:

    hola chicka!

    como esta?!

    Hier is alles goed hoor! Druk met school, en ben echt jaloers dat jij nog lekker in spanje zit!
    T klinkt wel echt leuk wat je daar allemaal moet doen!
    Misschien is op google zoeken op 'kinderliedjes' ? ;) Dan vind je er vast wel wat! :P

    meid, ik spreek je snel weer!

    Adios!!!

  • 04 Maart 2010 - 10:29

    Marisjee:

    hola chicka!

    como esta?!

    Hier is alles goed hoor! Druk met school, en ben echt jaloers dat jij nog lekker in spanje zit!
    T klinkt wel echt leuk wat je daar allemaal moet doen!
    Misschien is op google zoeken op 'kinderliedjes' ? ;) Dan vind je er vast wel wat! :P

    meid, ik spreek je snel weer!

    Adios!!!

  • 04 Maart 2010 - 11:06

    Mayo:

    Eerst je kamer opruimen? Die was zo netjes! :o Heb je met mama gebeld ofzo? Eerst je kamer, dan shoppen :P
    Lieverd ik vond het ook super gezellig dat we er waren, en ook super NIET gezellig dat we weer weg moesten! Geniet er van..!

    Ps: Heb je al wat meer Barca gezien??

    Kus Kus!!

  • 04 Maart 2010 - 11:11

    Mayo:

    Zag 2 beren, Elise jongleren, oh het was een won-der.. :D

    10 kleine visjes zwommen naar zee, moeder zei ik ga niet mee..

    Constant had een hobbelpaard, zonder kop en zonder staart ;)

    3 maal 3 is 6 wiedewiedewie wil van ons leren..

    Hansje Pansje kevertje, die klom is op een hekje..

    M'n tante uit Marokko en die komt, hiep hoi, en me zusje uit barca ja die blijft, ah nee..

    2 emmertjes water halen, 2 emmertjes pompen..

    ZO genoeg! Succes zus!!

    KUSKUS

  • 04 Maart 2010 - 19:54

    Semra:

    hey lis,
    super leuk om je verhalen te lezen, vertel ook ff hoe het shoppen was (mag ook via mail) ik wil ook shoppen in spanjuuuuuuuuuuu!!!!
    ik wil ook mijn kaart nog, DIE JE ME HAD belooft!!
    Nog 44 nachjes lis dan ben je er weer, geniet lekker van je dagen in barcelona en vertel me meer!!
    ik geloof dat het een klein gedichtje is geworden hahahaha

    dikke kus

  • 05 Maart 2010 - 13:50

    Sonja:

    Elise .........wat dacht je van slaap kindje slaap daar buiten loopt een schaap?Ken je die?Ik vroeg mij af of jullie in teams werken met verschillende werktijden.Hoeveel kinderen zitten er in 1 groep?De langste tijd zit er voor jou op,we missen jou wel in de activiteitencommissie....het is zo stil tijdens de vergadering weet je en wij zijn zo snel klaar. Kom er maar weer gezellig bij na de Spaanse tijd dan kunnen we weer lekker met je teuten.
    Liefs
    Sonja

  • 05 Maart 2010 - 18:31

    Ina Feller:

    nou elies,wat gaat de tijd toch snel.maar je maakt daar ook zoveel mooie (en minder mooie) dingen mee.leuk voor je dat je familie is langs geweest en natuurlijk gaat ook dat weer veel te snel voorbij. maar meid, voor je het weet ben jij ook weer bij ons.
    (ik kijk er alweer naar uit hoor)ik hoop dat je van de tweede helft van je stage net zo geniet als de eerste, want dat doe je wel,denk.Nou meisje hou je taai en op naar je volgende avontuur. groetjes van ons fellertjes en een hele dikke kus van mij, doeiii ina.

  • 05 Maart 2010 - 20:53

    Annemarie!:

    Poesje miauw kom eens gauw, ik heb lekker melk voor jou, en voor mij, rijstebrij.. O wat heerlijk smullen wij!

    Sinterklaas kapoentje:p

    voor de rest zijn er al heel veel voorgesteld:P

    Gelukkig ben je weer terug voor de opening van het Zwembad want Klaas en ik hebben je hulp nodig hoor lieve schat!

    Is het weer echt zo goed als dat op je pagina staat! 25 tot 32 graden! want ik denk dat we dan wel jaloers zijn!

    Van het weekend komt Leon hier vast langs en dan zullen we de verhalen over barcelona vast horen!
    Veeeeeeeel plzier weer!!
    Dikke kus ook van Daan!

  • 06 Maart 2010 - 18:38

    Ella:

    ik lees het verhaal maar op jou site, gianna schrijft niks, meschien kan je haar stimuleren om wat te schrijven op haar site met wat fotos, haar vriendinnen vragen het steeds,jij je kamer doen en gianna schrijven doeg groetjes giannas moeder dikke kus van ons

  • 06 Maart 2010 - 18:40

    Ella:

    een kinderliedje:De wielen van de bus die draaien rond,gianna kent het liedje ook doedoeg

  • 07 Maart 2010 - 19:36

    Birgit:

    Hoe veel liedjes wil je?
    Tsjoeke tsjoeke tsjoek zo doet de trein
    schuitje varen thee-tje drinken
    zagen zagen wiedewiedewagen
    visje visje in het water
    zo gaat de molen
    op een klein stationnetje
    een treintje ging uit varen
    opa bakkebaard
    3 kleine kleutertjes
    hoofd schouders knie en teen
    deze vuist op deze vuist
    roodkapje
    mosselman
    hoedje van papier
    jan huigen in de ton
    zakdoekje leggen
    alle eendjes
    het regent
    schipper mag ik overvaren
    boer wat zeg je van mijn kippen
    schaapje schaapje heb je witte wol
    op een grote paddestoel
    ik zag 2 beren
    smakelijk eten
    vader jacob
    m'n opa

    Wil je er nog meer? Dan moet je je stage even verlengen denk ik ...;-)
    Succes en veel plezier!

    Kuzzie

  • 08 Maart 2010 - 20:02

    Pieter (neef):

    hey hey je bent goed bezig zo hahahaha groetjes uit nederland je neef

  • 09 Maart 2010 - 19:17

    Nanda :

    Ik kan niet achterblijven! :D

    Olifantje in het bos :p
    Altijd is kort jackje ziek ;)

    Leuk om te lezen hoe je dag er een beetje in elkaar zit! :D
    Had je me mail al bewonderd ;)
    Er moest nog even in dat ik van de berg ben afgevoerd haha.. niks ergs hoor ;)

    Liefs Xx

  • 09 Maart 2010 - 19:18

    Nan :

    Ps, waar zijn al die foto's :O

  • 09 Maart 2010 - 19:18

    Nan :

    Ps, waar zijn al die foto's :O

  • 13 Maart 2010 - 19:33

    Romy Aaij:

    Lekkerding, je weet toch wel wat liedjes! desnoods gooi je er wat apresski nummers in ;)

    (Y) toedeloetje

  • 15 Maart 2010 - 13:04

    Sonja:

    Elise ............heb je nog wat kunnen genieten van de sneeuw of lag er niet zo veel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Elise

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13868

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 15 November 2014

Finland 2014

27 Januari 2010 - 19 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: